نوبت دهی آنلاین: 88029600
  • تاریخ انتشار : 1403/05/14 - 17:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 172
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

چهاردهمین پنج‌شنبه‌ نیکوکاری قلب و عروق به شهرک واوان شهرستان اسلامشهر رسید

این غربالگری قلبی با مشارکت و همکاری مرکز قلب تهران و بنیاد خیریه قلب سالم و دانشگاه علوم پزشکی تهران و شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر برگزار شد.

چهاردهمین پنج‌شنبه‌ نیکوکاری قلب و عروق به شهرک واوان شهرستان اسلامشهر رسید

به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران، پنجشنبه 11 مرداد 1403 چهاردهمین پنجشنبه نیکوکاری قلب و عروق با مشارکت مرکز قلب تهران و بنیاد خیریه قلب سالم و دانشگاه علوم پزشکی تهران و شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در شهرک واوان بصورت رایگان برای اهالی این منطقه برگزار شد.
در این غربالگری قلبی  تعیین میزان خطر بیماری‌های قلبی عروقی، اندازه‌گیری فشار خون، نوار قلب، اکوکاردیوگرافی، مشاوره و ویزیت متخصصین انجام و قریب به 200 شهروند اسلامشهری از این خدمات بهره مند و در صورت نیاز به مراکز درمانی تخصصی معرفی شدند.
دکتر افسانه آئین مسئول غربالگری پنج‌شنبه‌های نیکوکاری قلب و عروق در خصوص این اقدام خیرخواهانه گفت: امروز با هدف پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و عوامل خطر در مرکز بهداشت جامع واوان حاضر شدیم و از ساعت 7 صبح با تیم پزشکی شامل کمک بهیار، تیم مراقبین سلامت مرکز جامع سلامت، تیم پرستاری مرکز قلب تهران به همراه دانشجویان پزشکی و متخصصین قلب و عروق از مرکز قلب تهران درحال ارائه خدمات پزشکی به مراجعین هستیم.
وی افزود: در مرحله نخست، غربالگری انجام می‌شود تا نمره خطر بیماری قلبی عروقی برای افراد محاسبه سپس مشاوره پزشکی انجام و به افرادی که ریسک خطر کم یا متوسط دارند در کنار درمان، آموزش و اطلاع رسانی درخصوص عوامل خطر داده می‌شود.
مدیر درمانگاه پیشگیری مرکز قلب با اشاره به اینکه آموزش‌ها در این حوزه ادامه‌دار بوده و در صورت لزوم به درمانگاه‌های زیر فاکتورمان ارجاع یا تحت آموزش در پروتکل درمانی دپارتمان پیشگیری مرکز قلب تهران قرار می‌گیرند، تأکید کرد: مراجعینی که ریسک متوسط به بالا یا خیلی بالا داشته باشند به متخصص قلب و عروق ارجاع و در صورت نیاز از امکانات اکو مستقر در این مرکز استفاده می‌کنند.
مسئول اردوی پزشکی خاطرنشان کرد: اردوی جهادی پزشکی پنجشنبه‌های نیکوکاری قلبی و عروقی از سال گذشته به همت مرکز قلب تهران آغاز شده و مناطق محروم که از طریق معاونت بهداشتی هماهنگ می‌شوند اطلاع رسانی و جمعیت دعوت شده و مرکز جامع سلامت اقدامات اولیه را انجام می‌دهد، سپس این تیم پزشکی مجهز در محل آماده و به ارائه خدمت می‌پردازد.
قابل ذکر است این اردوهای جهادی که از سال گذشته آغاز شده، ادامه دار بوده و امید است با خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم عزیز کشورمان، شاهد ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش بیماری‌های قلبی عروقی در آینده باشیم.

 

 

 

 

  • گروه خبری : معاونت درمان,رخدادها
  • کد خبر : 273351
سید محسن اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

چهاردهمین پنج‌شنبه‌ نیکوکاری قلب و عروق به شهرک واوان شهرستان اسلامشهر رسید چهاردهمین پنج‌شنبه‌ نیکوکاری قلب و عروق به شهرک واوان شهرستان اسلامشهر رسید چهاردهمین پنج‌شنبه‌ نیکوکاری قلب و عروق به شهرک واوان شهرستان اسلامشهر رسید چهاردهمین پنج‌شنبه‌ نیکوکاری قلب و عروق به شهرک واوان شهرستان اسلامشهر رسید

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *