فنی-مهندسی
مسئول فنی مهندسی:
مهندس جمشید عبدالهی
 
آشنائی با واحد فنی و مهندسی مرکز قلب تهران
واحد فنی و مهندسی در مرکز قلب تهران یکی از مهمترین و حساسترین واحد های پشتیبانی بوده و وظیفه نظارت و نگهداری و حفاظت از کلیه تجهیزات و تاسیسات ساختمانی، فنی و زیربنایی بیمارستان و بناهای جانبی را به عهده داشته و با برخورداری از کارشناسان فنی خبره و مجرب، بصورت شبانه روزی بر صحت و سلامت و کفایت عملکرد تجهیزات فنی و پشتیبانی مرکز نظارت دقیق دارند. این واحد همچنین در زمینه پروژه های توسعه واحدهای ساختمانی و تاسیساتی و نیز خرید دستگاههای جدید نظارت و مشارکت فعال دارد.  واحد های زیرمجموعه مجموعه فنی مهندسی در مرکز قلب تهران عبارتند از:
1-واحد تعمیرات و تاسیسات ساختمانی: همکاران شاغل در این قسمت وظیفه نصب، نگهداری، سرویس دوره ای و تعمیرات تجهیزات موجود در کلیه بخشها و ساختمانها و مکانهای درمانی و اداری و عمومی از قبیل   سرویس تابلو برقها، تعویض لامپ، تعویض شیرآلات، تعمیر و تعویض لوله های انتقال اب و فاضلاب، تعمیرات قفل و لولای دربها و تعمیرات ساختمانی را به عهده دارند.
2-واحد نگهداری موتور خانه و تاسیسات مکانیکی: انجام کلیه امور مربوط به تعمیر ، سرویس و نگهداری دستگاههای حساس و حیاتی مربوط به سیستمهای گرمایش و سرمایش و تجهیزات ابرسانی، شامل دیگهای بخار، چیلرها،  و کلیه پمپ های آبرسانی و آتش نشانی واقع در موتورخانه مرکزی را به عهده دارند.
3-واحد تهویه مرکزی  واقع در طبقه دوم ساختمان اصلی بیمارستان: کارشناسان شاغل در این قسمت بر عملکرد صحیح و مداوم دستگاههای هواساز، فن کوئل ها و اگزوز فن ها که مجموعا جهت تهویه مطبوع تمامی مکانهای اداری، پشتیبانی و درمانی واقع در کلیه طبقات طراحی و نصب شده اند نظارت شبانه روزی داشته و همچنین در مواقع لزوم به انجام سرویسهای فنی و تعمیر و تعویض قطعات و دستگاهها مبادرت میورزند.
4-واحد اکسیژن: امور مربوط به نگهداری دستگاههای اکسیژن ساز ،دستگاههای هوای فشرده،پمپ های ایجاد فشار منفی و تامین و تعویض سیلندرهای اکسیژن و دیگرگازهای طبی به بخش ها را بر عهده دارد.
5-واحد پست برق و تاسیسات الکتریکی: همکاران و کارشناسان شاغل در این قسمت کلیه امور تعمیر و نگهداری تابلو برق های فشار قوی و ضعیف و پست برق 20 کیلوولت، بهمراه دستگاه های  ترانسفور ماتور و همچنین دستگاههای مولد برق اضطراری(دیزل ژنراتور) را بر عهده دارند.
6-واحد آسانسور: وظیفه نظارت یر تعمیر، نگهداری و اطمینان از صحت عملکرد مداوم و رعایت شرایط ایمنی کلیه آسانسورهای بیمارستان که در قسمتهای مختلف ساختمان اصلی و فرعی که شامل درمانگاهها و ساختمانهای اداری میباشد بر عهده دارد. 
7-واحد مخابرات و شبکه الکتریکی جریان ضعیف: امور نگهداری و تعمیرات دستگاه مرکزی مخابرات، دستگاههای اعلام حریق ، مرکز ساعت و همچنین تعمیرات دستگاههای تلفن مورد استفاده کلیه بخشها و واحدهای مرکز را بر عهده دارد.
لازم به ذکر است کلیه امور مربوط در خصوص تعمیرات، سرویس و نگهداری دستگاهها با نظارت مستقیم مدیر واحد فنی مهندسی صورت میپذیرد و هریک از مسئولین قسمتهای زیر مجموعه این واحد مرتبا گزارش های پایش و وضعیت عملکرد دستگاهها و همچنین شرایط و نحوه کار نیروهای انسانی شاغل را به مدیرت ارشد گزارش مینمایند.
 کلیه کارکنان این واحد با آگاهی از اهمیت و حساسیت صحت عملکرد دستگاهها و تجهیزات فنی مورد استفاده در بخش تاسیسات، که در حقیقت نقش ستون فقرات بخش فنی بیمارستان را دارند، تمام تلاش خود را در راستای رسالت بیمارستان و خدمت رسانی مداوم و شبانه روزی به بیماران در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک مرکز، بکار میگیرند.