نوبت دهی آنلاین: 88029600
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 142
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

صعود به قله دماوند توسط یکی از کارکنان واحد پرستاری مرکز قلب تهران

رویا محمدی پرستار بخش جراحی 3 مرکز قلب به بلندترین قله ایران و غرب آسیا صعود کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران، روزهای پنجشنبه و جمعه 11 و 12 مرداد 1403 رویا محمدی از کارکنان واحد پرستاری در بخش جراحی 3 مرکز قلب تهران، موفق به صعود از جبهه جنوبی قله 5610 متری دماوند شد.
وی در مورد این صعود در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار روابط عمومی گفت: ساعت ۳ صبح دهم مرداد از تهران به سمت پلور حرکت کردیم و حدود ساعت ۱۲ به بارگاه سوم رسیدیم که در ارتفاع ۴۲۰۰ متری قرار دارد و در آنجا کمپ تشکیل دادیم، مسیر راحتی بود، چالش خاصی نداشت و هوا کاملا گرم و تابستانی بود.
این پرستار بخش جراحی3 اضافه کرد: ساعت ۲ شب حرکت به سمت قله در روز دوم شروع شد که واقعا مسیر سنگینی بود و در شیب ۴۵ درجه قرار داشت، هوا کاملا تغییر کرد، سرعت باد به ۲۰ کیلومتر در ساعت رسید و بارش شدید برف شروع شد، صعود، کاملاً چالشی بود و ساعت ۱۱ به قله رسیدیم هوا بسیار سرد بود، کمبود اکسیژن به شدت احساس می شد و بوی گوگرد بسیار شدید بود.
رویا محمدی ادامه داد: پس از نیم ساعت استراحت و گرفتن عکس (که انقدر باد شدید بود حتی نمیتوانستم پرچم مرکز قلب را تنها نگه دارم) ساعت ۱۶ مجدداً به بارگاه سوم رسیدیم، شب را استراحت کردیم و صبح روز بعد به سمت تهران حرکت کردیم.
وی در پایان هدف خود را از ورزش کوهنوردی چنین بیان کرد: از وقتی به کوه پناه بردم در اوج آرامش هستم چراکه که کوهنوردی، دوری از افکار منفی و لذت بردن از طبیعت بکر کوهستان را برایم به ارمغان آورده است.
لازم به ذکر است رویا محمدی تا کنون موفق به فتح قله های لانه عقاب، چین کلاغ، طلا، خلنو، توچال، ابک، کاهار، خرسنگ، پاشوره، ابرت، پهنه حصار، پینسوم، اسپیلت، پرسون، اراکوه، کماچال، صرخه حصار، راگا، سه پا، بارجمالی، بریانچال، الیمستان، خورندان شده است.
روابط عمومی مرکز قلب تهران این موفقیت را به وی تبریک می گوید.