• تاریخ انتشار : 1403/03/30 - 08:42
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 119
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اهتزاز پرچم مرکز قلب تهران بر فراز اشتران کوه زاگرس

دکتر اردشیر شیخ آزادی پزشک مرکز قلب تهران موفق به صعود به بلندترین قله کوهستان اشتران کوه شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران، روز پنجشنبه 24 خرداد 1403 دکتر اردشیر شیخ آزادی متخصص پزشکی قانونی این مرکز با صعود به قله سنبران، بلندترین قله رشته کوه اشتران واقع در استان لرستان و فتح این قله مرتفع، پرچم مرکز قلب تهران را به اهتزاز درآورد.
وی در همین خصوص در مصاحبه کوتاهی با خبرنگار روابط عمومی مرکز قلب تهران گفت: ضمن عرض سلام خدمت تمامی همکاران دانشگاه علوم پزشکی تهران مخصوصاً همکارانم در مرکز قلب تهران، این صعود در اجرای طرح سیمرغ کوه های ایران که صعود به بلندترین قله های کشور که در استانهای کوهستانی می باشند، انجام شد.
این قله واقع در رشته کوه های اشتران کوه در استان لرستان است که سنبران بلندترین قله آن با ارتفاع 4150 متر محسوب می شود و مبدا حرکت کوهنوردان از ارتفاع 1700 متری است.
دکتر شیخ آزادی اضافه کرد: قله سنبران (سنگ بران) از نظر چالش هایی که یک کوهنورد می تواند با آن روبرو شود بسیار فنی و متنوع می باشد و به آلپ ایران مشهور است و همانطور که از اسم آن پیدا است مسیر آن سنگ های تیزی دارد و قسمت هایی از آن برفی و خطرناک است و می تواند تجربه خوبی برای کوهنوردانی که دوست دارند خود را به چالش بکشند، باشد.
توضیح اینکه دکتر اردشیر شیخ آزادی تا کنون موفق به فتح قله های متعددی شده است که قله اورست، کلیمانجارو و دماوند از آن دسته اند.

 

 

 

  • گروه خبری : افتخارات,گردشگری سلامت
  • کد خبر : 269229
سید محسن اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی