نوبت دهی آنلاین: 88029600
  • تاریخ انتشار : 1401/02/20 - 10:07
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 166
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گرامیداشت روز جهانی بهداشت دست در مرکز قلب تهران

رعایت بهداشت دست ارتباط نزدیک و مستقیم با سلامت افراد جامعه دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، روز یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 به مناسبت هفته سلامت همچنین روز جهانی بهداشت دست، گروه کنترل عفونت مرکز قلب تهران از بخشهای درمانی بیمارستان بازدید و نسبت به اهمیت بهداشت دست با کارکنان واحدهای درمانی صحبت کردند.
در این بازدید دکتر حسین نوید معاون درمان، دکتر علیرضا حاجی قاسمی مدیر، دکتر ژیلا منوچهری مسئول کنترل کیفیت، مرجان نصرتی مسئول کنترل عفونت و سعیده معصومی از دفتر پرستاری حضور داشتند.
معاون درمان مرکز قلب تهران در همین رابطه گفت: پژوهشهای زیادی نشان داده است بی توجهی به بهداشت دست ها با بروز عفونت و انتشار میکروارگانیسم ها و افزایش ارگانیسم های مقاوم به درمان در ارتباط است.
 دکتر نوید افزود: برای کاهشOutbreak  همه گیری یکی از راههای کنترلی رعایت بهداشت دست می باشد، همانطور که درزمان شیوع بیماری کووید 19 یکی از راههای پیشگیری از ابتلا و انتشار ویروس، رعایت بهداشت دست ها بود.
وی ادامه داد: به دلیل اهمیت بسیار زیاد بهداشت دستها در جلوگیری از بروز همه گیری  که بار مالی و جانی بسیاری بر جوامع ایجاد می کند، سازمان بهداشت جهانی روز5 MAYرا به نام روز جهانی بهداشت دست نام گذاری کرد.
در پایان این بازدید مجدداً بر اهمیت بهداشت دست تأکید شد، همچنین از برخی از پرسنل سؤالات مربوط به بهداشت دست پرسیده و جوایزی به آنها تقدیم شد.

  • گروه خبری : مناسبت ها
  • کد خبر : 227654
سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *