نوبت دهی آنلاین: 88029600
  • تاریخ انتشار : 1403/02/02 - 15:10
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 936
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد

دکتر علی واشقانی فراهانی: تمام روش‌های نوینی که در جهان برای بیماران قلبی فراهم شده است به فضل خدا در مرکز قلب تهران مهیاست

دکتر علی واشقانی فراهانی، رئیس مرکز قلب تهران در کنگره سه روزه ای که با هدف بررسی چالش های تشخیصی و درمانی بیماری های قلبی و عروقی در مرکز قلب تهران برگزار شد، گفت: آگاهی از علت شیوع بیماری های قلبی، تنفسی و دیابت بسیار اهمیت دارد چون عوامل خطر این بیماری ها با سرطان ها مشترک است.

یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، یازدهمین کنگره علمی سالیانه مرکز قلب تهران با هدف بررسی چالش های تشخیصی و درمانی بیماری های قلبی و عروقی 29 تا 31 فروردین 1403 در سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار شد.
در این کنگره جدیدترین یافته های مبتنی بر شواهد و مطالعات علمی بررسی شد و نظرات اساتید این رشته مورد ارزیابی قرار گرفت.
در این کنگره سه روزه 700 استاد متخصص و فوق تخصص رشته های قلبی عروقی شامل جراحان و متخصصان داخلی شرکت داشتند. این کنگره در یک سالن اصلی و چهار سالن اقماری برای کارگاه های مختلف پذیرای شرکت کنندگان بود.
ضمنا پزشکان عمومی همراه با کادر درمان و پرستاران نیز از دیگر شرکت کنندگان این سمینار بودند. شرکت های تجهیزات پزشکی و تولید کنندگان دارویی نیز در نمایشگاهی که به همین مناسبت ترتیب یافته بود در لابی های مختلف حضور داشتند.
در خلال این کنگره سراسری، رئیس مرکز قلب تهران در مصاحبه ای اهم فعالیت ها و رسالت های این مرکز بزرگ درمانی را برشمرد و گفت: مرکز قلب به عنوان یک مرکز ارجاعی در کشور است و یکی از رسالت‌های آن ارتقای دانش به روز قلب و عروق در زمینه‌های مختلفی است که مورد بررسی قرار می گیرند، همچنین پیشگیری از بیماری‌های قلبی، درمان، آموزش، تحقیقات و پژوهش در زمینه های بیماری های قلبی و عروقی را به عهده دارد. آمار بیماری‌های قلب در کشورمان و در کشورهای پیشرفته با اختلاف بسیار، از بقیه بیماری‌ها بیشتر است، بنده در ارائه ای که امروز داشتم به ۴۰ درصد مرگ و میر کشور که به علت بیماری‌های قلبی است، اشاره کردم.
دکتر فراهانی در پاسخ به سوالی پیرامون دیابت و فشار خون نیز گفت: نکته مهمی که وجود دارد اینکه ما باید بتوانیم شیوع بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهیم چون عوامل خطر این بیماری ها با سرطان ها مشترک است، در حقیقت باید از وجود عوامل خطر مثل دیابت، فشارخون، چربی خون و ... هم مطلع بود و توجه ویژه داشت.
باید اشاره کنم خوشبختانه در دهه اخیر نیاز بیماران به مداخلات جراحی کاهش پیدا کرده است و در دهه قبل دریچه از طریق روش های تهاجمی نصب می شد، اما امروزه تعداد زیادی از مداخلات به روش‌های غیر تهاجمی یا کمتر تهاجمی از طریق دسترسی‌های وریدی و شریانی قابل انجام است.
تمام روش‌های نوینی که در دنیا امکان انجام آن برای بیماران فراهم شده است به فضل خداوند در مرکز قلب نیز مهیا است.
وی درباره سبک زندگی،  پیشگیری و ارتباط آن با بیماری های قلبی و عروقی گفت: همانطور که می‌دانید پیشگیری اولیه و ثانویه و ثالثیه مراحل مختلفی دارد. پیشگیری اولیه یعنی شما سبک زندگیتان که باعث می شود دچار عوامل خطر شوید را اصلاح کنید. دوم اینکه حتما روزانه ۴۵ دقیقه تا یک ساعت ورزش، تحرک و فعالیت فیزیکی همراه با تغذیه سالم داشته باشید و از همه مهمتر این است که حتماً توجه کنیم که آیا عوامل خطر بیماری قلبی عروقی را داریم یا نه، یعنی غربالگری فشارخون و عوامل تاثیرگذار در سلامت را کنترل کنیم ضمنا هر فرد بالای ۲۰ سال باید فشار خون، سطح چربی خون و سبک زندگی خود را اصلاح کند.
رئیس مرکز در رابطه با آمار مرگ و میر بیماری های قلبی عروقی گفت: فقط سکته‌های قلبی در کشور بیش از ۱۰۰ هزار مرگ را در سال سبب شده است و متاسفانه با شیب بسیار تندی این آمار درحال زیاد شدن است و اگرما واقعاً مداخله جدی ای انجام ندهیم ممکن است، شش سال آینده در سال 2030 آمار مرگ و میر از سکته‌های قلبی نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر در سال افزایش پیدا کند.
وی اشاره کرد: سامانه‌های غربالگری و مدیریت برای عموم مردم در سایت مرکز قلب تهران فراهم شده است و مردم می‌توانند در این سایت، وضعیت سلامت قلب خود را به صورت آنلاین بررسی کنند.
دکتر فراهانی راجع به موفقیت های علمی و دستاوردهای کشور و مرکز قلب در سطح دنیا گفت: موفقیت های زیادی در سطح منطقه و دنیا داشتیم، واقعیت این است که مرکز قلب تهران به عنوان هاب آموزش در منطقه است وافتخار این را دارد که هر سال  بیش از ۱۵ فوق تخصص و متخصص خارجی تربیت کرده است و داوطلبانی از اساتید کشورهای منطقه داریم که دوره‌های کوتاه مدت را برای مهارت‌های خاصی در حوزه قلب و عروق فرا گیرند. که این تنها به عنوان بخشی از موفقیت های آموزشی ما در منطقه و کشور می باشد.
رئیس مرکز قلب پیرامون مطالعات و پیشرفت های کمی و کیفی این مرکز بزرگ درمانی گفت: مطالعات و اتفاقات زیادی در حوزه درمانی و پژوهشی برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده که این مرکز پیشگام بوده است که توضیح آن فرصت مغتنمی را می طلبد و خدا را سپاسگزاریم که از خیلی از کشورهای پیشرفته از لحاظ آماری وضعیت بهتری داریم.



  • گروه خبری : حوزه ریاست,معاونت پژوهشی,کنگره,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 263564
سید محسن اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد یازدهمین کنگره سالیانه مرکز قلب تهران برگزار شد