نوبت دهی آنلاین: 88029600
  • تاریخ انتشار : 1402/04/29 - 10:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2546
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دومین عمل پیوند قلب در مرکز قلب تهران انجام شد

به فاصله بیست روز از اولین پیوند قلب موفق در مرکز قلب و با تلاش تیم پیوند، قلب اهدایی یک جوان 17 ساله با موفقیت به یک گیرنده 45 ساله پیوند زده شد.

دومین عمل پیوند قلب در مرکز قلب تهران  انجام شد

به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران، روز سه شنبه 27 تیر ماه 1402 دومین عمل پیوند قلب در مرکز قلب تهران با موفقیت به انجام رسید.
دکتر حسین نوید رئیس بخش پیوند قلب مرکز در مصاحبه ای گفت:
عرض سلام و ادب و خسته نباشید دارم خدمت همگی، مفتخرم که اعلام کنم دومین عمل پیوند قلب در مرکز قلب تهران به فاصله ۲۰ روز انجام شد. اهدا کننده عزیز ما جوانی ۱۷ ساله بودند که به علت تصادف مرگ مغزی شده‌اند  و با نیت خیر خانواده ایشان قلب ایشان اهدا شد و گیرنده، بیماری که بر روی او عمل انجام می‌شود، به مدت بیش از یک ماه در بیمارستان با درمان‌های پیشرفته نارسایی در حال درمان بوده ولی متاسفانه پاسخی به درمان نداشت، قلب ایشان به شدت ضعیف بود و انواع و اقسام داروهایی که تست کردیم، روی بیمار جوابگو نبود و در نهایت ما تصمیممان بر این شد که برای ایشان از پیوند قلب استفاده کنیم، که خوشبختانه قلب مناسب در فاصله مناسبی برای ایشان پیدا و پیوند انجام شد.
همانطور که می‌دانید جراحی پیوند یکی از جراحی‌های بسیار پیشرفته است که نیاز به کار گروهی بسیار منسجم و دقیق و منظمی دارد کار یک نفر نیست کار تیم است. تیم تشکیل می‌شود از پزشکان نارسایی که بیمار را در مدتی که دچار نارسایی قلب است تحت درمان دارند. جراحان محترم که با تیم نارسایی همکاری می‌کنند گروه آی سی یو که بیمار در مدتی که نیاز به اقدامات پیشرفته دارد و بعد از عمل در آی سی یو مراقبت‌های بهداشتی ویژه برایش انجام می‌شود. سایر اعضای تیم افرادی هستند که به ما کمک می کنند. عزیزان پرفیوژنیست، همکاران محترم فلوشیپ اکو، دستیاران، تکنسین‌های محترم اتاق عمل، کمک جراحان و پرستاران، تشکر ویژه کنیم از تمام عزیزان روابط عمومی، راننده آمبولانس که قلب را منتقل می‌کند، مهم است در این تیم و به طور کلی نمی‌شود پیوند را به یک نفر منتسب کرد و این کار کار گروهی و تیمی بسیار مشکل و پیچیده‌ای است.
انشاالله نتیجه خوبی داشته باشیم و بتوانیم خدمتگزار تمام بیماران نارسایی قلبی در سراسر ایران باشیم.
متشکرم از شما و تیمتان

 

 

  • گروه خبری : دستاوردهای علمی,معاونت درمان
  • کد خبر : 240364
سید محسن اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

دومین عمل پیوند قلب در مرکز قلب تهران  انجام شد دومین عمل پیوند قلب در مرکز قلب تهران  انجام شد دومین عمل پیوند قلب در مرکز قلب تهران  انجام شد دومین عمل پیوند قلب در مرکز قلب تهران  انجام شد دومین عمل پیوند قلب در مرکز قلب تهران  انجام شد دومین عمل پیوند قلب در مرکز قلب تهران  انجام شد دومین عمل پیوند قلب در مرکز قلب تهران  انجام شد

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *