نوبت دهی آنلاین: 88029600
  • تاریخ انتشار : 1402/06/20 - 09:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2413
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

خارج کردن 6 عدد سوزن از قلب و بدن بیمار در مرکز قلب تهران

بیمار 28 ساله که با درد شدید قفسه سینه به اورژانس مراجعه کرده بود با تشخیص وجود اجسام خارجی فلزی نوک تیز مورد عمل جراحی قرار گرفت.

خارج کردن 6 عدد سوزن از قلب و بدن بیمار در مرکز قلب تهران

به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران، جمعه 17 شهریور 1402 در یک مورد بسیار نادر بیمار آقای 28 ساله که با درد شدید قفسه سینه به اورژانس مراجعه کرده بود با تشخیص وجود اجسام خارجی فلزی نوک تیز متعدد پس از انجام اقدامات تشخیصی تخصصی به صورت اورژانسی به اتاق عمل منتقل شد.
دکتر مازیار کرم نژاد فوق تخصص جراحی قلب و عروق در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار روابط عمومی گفت: این بیمار در سال های قبل 6 عدد سوزن به اندازه بزرگ داخل بدن کرده و بعد از دوسال با درد شدید قفسه سینه به اورژانس مرکز قلب تهران مراجعه می کند که در اقدامات تشخیصی تخصصی و فوق تخصصی وجود 6 جسم  خارجی فلزی در بدن بیمار به اثبات رسید لذا بصورت اورژانسی به اتاق عمل جراحی قلب منتقل شد.
وی ادامه داد: در عمل جراحی پر خطر و طولانی قلب باز در حال تپش، شش قطعه سوزن اندازه بزرگ خیاطی در بدن بیمار کشف شد که دو سوزن در داخل بافت ریه چپ، دو سوزن از داخل قلب بیمار و دو سوزن از سایر نواحی قفسه سینه بیمار خارج و پس از آن ریه و قلب در حال تپش مورد ترمیم قرار گرفت.
دکتر کرم نژاد اضافه کرد: پس از عمل جراحی، بیمار به بخش ویژه مراقبت های قلبی منتقل شد و اکنون با حال عمومی خوب و بدون هر گونه مشکلی در این بخش مورد مراقبت های ویژه پزشکی قرار دارد.
توضیح اینکه در این عمل دکتر احسان پرواس جراح قلب و دکتر دهقانی فیروزآبادی متخصص بیهوشی با دکتر کرم نژاد همکاری داشتند.



 

 

 

  • گروه خبری : معاونت درمان,رخدادها
  • کد خبر : 245990
سید محسن اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

خارج کردن 6 عدد سوزن از قلب و بدن بیمار در مرکز قلب تهران

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *