نوبت دهی آنلاین: 88029600
  • تاریخ انتشار : 1403/05/30 - 07:43
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 431
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تعبیه دریچه قلبی به روش غیر تهاجمی ( اندوواسکولار ) برای 6 بیمار مختلف در مرکز قلب تهران

دکتر یاسر جناب استاد اینترونشن،برای 6 بیمار مختلف در مرکز قلب تهران دریچه قلبی به روش غیر تهاجمی ( اندوواسکولار ) تعبیه کرد.

تعبیه دریچه قلبی به روش غیر تهاجمی ( اندوواسکولار ) برای 6 بیمار مختلف در مرکز قلب تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، روزهای شنبه و یکشنبه 27 و 28 مرداد 1403 ، 6 بیمار با سابقه جراحی قلبی در سال های گذشته، مورد تعبیه دریچه قلبی به روش غیر تهاجمی ( اندوواسکولار ) در کت لب مرکز قلب تهران قرار گرفتند.
در همین خصوص دکتر یاسر جناب اینترونشنال کاردیولوژیست در مصاحبه کوتاهی با خبرنگار روابط عمومی گفت: جراحی قلب باز برای تعویض و تعبیه دریچه های قلبی در بسیاری از موارد حیاتی می باشد. با این حال در برخی بیماران با ریسک بالای جراحی، تعویض دریچه های قلبی امکان پذیر نیست و خطر بالایی دارد به همین دلیل این بیماران مورد عمل غیر تهاجمی یا همان اندواسکولار قرار می گیرند.
وی ادامه داد: برای 3 بیمار جوان با نارسایی شدید دریچه پولمونری و سابقه جراحی قبلی، دریچه پولمونری بیولوژیک (TPVI) در محل دریچه پولمونری قبلی (native) با موفقیت تعبیه شد. همچنین در 2 بیمار با سابقه جراحی دریچه بیولوژیک میترال، دریچه بیولوژیک میترال در داخل دریچه قبلی (Mitral VIV) با موفقیت جایگذاری شد و در یک بیمار نیز با سابقه بیماری مادرزادی HCM و جراحی قلبی و نارسایی شدید دریچه آئورت، دریچه آئورت بیولوژیک به روش TAVI با موفقیت تعبیه شد.
این فوق تخصص بیماری های قلب و عروق در پایان اضافه کرد: از اساتید مرکز قلب تهران دکتر محمد علیدوستی اینترونشنال کاردیولوژیست، دکتر آرزو ظروفیان اکوکاردیولوژیست، دکتر رضا محسنی بدل آبادی اکوکاردیولوژیست، دکتر هما قادریان فلوشیپ بیماری های مادرزادی قلب، دکتر هاله اشرف فلوشیپ نارسایی قلب، کارکنان کت لب مرکز قلب تهران و شرکت رئوف که بنده را در انجام این پروسیجرها همراهی کردند تشکر و قدردانی می کنم.

 

 

 

 

  • گروه خبری : دستاوردهای علمی,معاونت درمان,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 274536
سید محسن اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

تعبیه دریچه قلبی به روش غیر تهاجمی ( اندوواسکولار ) برای 6 بیمار مختلف در مرکز قلب تهران تعبیه دریچه قلبی به روش غیر تهاجمی ( اندوواسکولار ) برای 6 بیمار مختلف در مرکز قلب تهران تعبیه دریچه قلبی به روش غیر تهاجمی ( اندوواسکولار ) برای 6 بیمار مختلف در مرکز قلب تهران تعبیه دریچه قلبی به روش غیر تهاجمی ( اندوواسکولار ) برای 6 بیمار مختلف در مرکز قلب تهران

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *