نوبت دهی آنلاین 88029600
متن مورد نظر خود را جستجو کنید

تاریخچه
کتابخانه دکترسیدحسن عارفی، یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های تخصصی کشور در زمینه  قلب و عروق است که در بهمن ماه 1380 همزمان با افتتاح بیمارستان، فعالیت خود را همسو با اهداف کلان بیمارستان آغاز نموده است.
تأکید و توجه جدی مجموعه مدیریتی بیمارستان به مقوله آموزش، پژوهش و ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های حرفه‌ای پزشکان و به‌روز نگه‌داشتن آن، سبب گردیده است این کتابخانه، مهمترین و کاربردى‌ترین منابع معتبر و به‌روز را گردآوری و ارائه نماید و در نقش یک مرکز اطلاع‌رسانی، در جهت ارتقای برنامه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی، به تأمین نیازهای اطلاعاتی جامعه هدف اعم از اساتید، پزشکان و کارکنان واحدهای پرستاری، پاراکلینیکی و اداری بیمارستان اهتمام بورزد.
 
به پاس قدردانی از تلاش‌ها و خدمات ارزنده جناب آقای دکتر عارفی جهت ساخت مرکز قلب تهران و ایجاد یک مرکز مجهز با امکانات بالقوه و تک تخصصی، کتابخانه‌ی مرکز قلب به نام این استاد بزرگوار نامگذاری گردیده است. 
با خرید نرم افزار کتابخانه‌ای در سال 1384، انجام تمام فعالیت کتابخانه اعم از فهرست‌نویسی، رده‌بندی، سازماندهی، جستجو و امانت منابع توسط نرم افزار کتابخانه‌ای (دیجی لیب) میسر گردید.
 
در سال 1393 سایت‌ آزمون‌های الکترونیکی در بخشی از فضای کتابخانه طراحی،‌ پیاده‌سازی و به بهره‌برداری رسید. این سایت با هدف متمرکز نمودن آزمون‌های تخصصی و فوق تخصصی دستیاران و اعمال نظارت دقیق‌تر و بهره‌‌گیری از تجهیزات متناسب برای اجرای آزمون‌ها، مطابق با استانداردهای رشته تخصصی قلبی و عروقی ایجاد گردید. بعلاوه با راه‌اندازی این سایت، برگزاری تمامی آزمون‌های آموزشی ضمن خدمت برای پرسنل واحدهای درمانی و اداری، با استانداردهای روز، میسر گردید.
 
در سال 1394 با توجه به فراهم شده زیرساخت‌های ارتباطی شبکه و توسعه فناوری‌های نوین کتابخانه‌ای، به منظور پیاده‌سازی یک سیستم جامع، یکپارچه و متمرکز تحت وب مدیریت کتابخانه‌های علوم پزشکی تهران، سیستم نرم‌افزار کتابخانه‌ای تحت وب (کتابخانه دیجیتال آذرسا)، با همت کتابخانه‌ی مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی تهران، طراحی و پیاده‌سازی گردید. در حال حاضر تمامی کتابخانه‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، به این سامانه یکپارچه متصل شده‌اند.
 
چشم‌انداز و مأموریت کتابخانه
در راستای چشم‌انداز تعریف شده در برنامه راهبردی بیمارستان که در نظر دارد بعنوان معتبرترین بیمارستان ارائه‌کننده خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی در زمینه‌ی بیماری‌های قلب و عروق در سطح منطقه خاورمیانه شناخته گردد، کتابخانه مرکز برآن است که به‌عنوان کتابخانه‌ای پیشتاز در ارائه خدمات متنوع و باکیفیت منطبق با استانداردهای جهانی باشد. در همین راستا مأموریت کتابخانه، استفاده از ظرفیت‌های موجود و ایجاد شرایط مناسب برای تقویت و توانمندسازی در حوزه‌ی آموزش، پژوهش و فعالیت‌های درمانی و حمایت از تلاش‌های مرکز در جهت ارتقای رتبه در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، از طریق، ارائه بهترین خدمات در گردآوری، سازماندهی و تسهیل دسترسی به منابع دانش و اطلاعات علمی مورد نیاز جامعه هدف و مدیریت بهره‌برداری از این منابع است.
 
رسالت و هدف کتابخانه
مرکز قلب تهران یک مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی در زمینه بیماری‌های قلب و عروق وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران است که از نظر آموزشی و پژوهشی تابع ضوابط کلی آموزش عالی و تخصصی پزشکی می‌باشد.
در همین راستا، هدف اصلی کتابخانه، پشتیبانی از فعالیت‌های سه حوزه اصلی رسالت مرکز قلب تهران یعنی حوزه پژوهش، آموزش و درمان و کمک به ارتقاء سطح کیفی هر سه حوزه در بیمارستان از طریق تأمین و دسترسی به منابع اطلاعاتی چاپی و الکترونیکی لازم و کافی و فراهم نمودن محیطی مناسب جهت استفاده از این منابع در حداقل زمان و بهترین شرایط ممکن است.
 
ارزش‌ها
ارزش‌های کتابخانه مرکز قلب تهران راهنمای ما در مسیر تحقق رسالت کتابخانه است. برترین این ارزش‌ها عبارتنداز:
1. خدمت محوری مزین به سرعت، دقت، صداقت، امانت‌داری، نظم، صبر و بردباری، خوش‌خلقی و گشاده‌رویی و نیز تدبیر و آینده‌نگری
2. احترام به کرامت انسانی و رعایت اخلاق حرفه‌ای
3. حفظ شئونات انسانی و اسلامی
5. دسترس‌پذیر ساختن و اشاعه منابع اطلاعات و دانش
6. رعایت حقوق جامعه هدف
7. ارتقاء مستمر کمی و کیفی خدمات با رعایت صرفه‌جویی، پرهیز از اسراف و بهره‌گیری صحیح از اموال و امکانات بیت‌المال
 
جامعه هدف
جامعه هدف دربرگیرنده کلیه اساتید و اعضای هیأت علمی، متخصصین و پزشکان واحدهای کلینیکی و پاراکلینیکی و کارکنان پرستاری و پرسنل واحدهای اداری بیمارستان مرکز قلب تهران می‌باشد.
 
منشور حقوق استفاده‌کنندگان کتابخانه
استفاده‌ کننده باید:
• احترام به ارزش‌ها، اعتقادات فرهنگی و مذهبی، حفظ کرامت انسانی و رعایت حریم خصوصی را در رفتار، فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه به وضوح مشاهده نماید.
• حق دسترسی منصفانه و عادلانه به طیف وسیعی از خدمات را داشته باشد.
• با عنایت به نقش و جایگاه دانش و اطلاعات در سلامتی و کاهش خطاها، علوم روزآمد در خدمات کتابداری و اطلاع‌رسانی را در چارچوب اخلاق حرفه‌ای و فارغ از هرگونه تبعیض دریافت نماید.
• جهت بهرگیری مطلوب از امکانات کتابخانه، از کتابدار راهنمایی بخواهد.
• از شرایط محیطی مناسب و امکانات فیزیکی استاندارد برای مطالعه بهره‌مند باشند. (همچون: آکوستیک، نور، دما، رطوبت، تهویه، میز، صندلی و سایر تجهیزات و امکانات)
• به مجموعه منابع کتابخانه در چارچوب سیاست مجموعه‌سازی دسترسی داشته باشد.
• حق اظهارنظر در زمینه انتخاب، خرید، سفارش و سایر فرآیندهای کتابخانه را داشته باشد.
• خدمات مشاوره‌ای نیازهای اطلاعاتی و پژوهشی خود را به نحوه مطلوب و در کمترین زمان ممکن دریافت نماید.
 
 
 
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه