اعتبار بخشی کشوری در مرکز قلب تهران
با هدف ارزیابی عملکرد و بررسی همه جانبه مرکز قلب تهران، اعتبار بخشی سالیانه از بخش های مختلف صورت پذیرفت.
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران روابط مرکز قلب تهران، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 8 و 9 اسفند ماه 1403 گروه اعتبار بخشی کشوری برای اعتباربخشی جامع و بررسی همه جانبه در مرکز قلب تهران حاضر و نسبت به ارزیابی عملکرد این بیمارستان تک تخصصی اقدام کردند.
در ابتدای اعتبار بخشی در جلسهای که با حضور دکتر مهدی مهرانی معاون درمان و آموزشی مرکز، مهندس مهدی مرادیان مدیر اجرایی مرکز، دکتر مریم آقا کوچک زاده مدیر دارویی، سید محسن اسماعیلی مدیر روابط عمومی، مریم امینی رئیس مدیریت کیفیت، مرجان پرویزی مدیر پرستاری، معصومه دلاور مشاور رئیس مرکز در امور پرستاری، فاطمه میراخورلی کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار، مریم ترکیان مسئول بهداشت محیط و زهرا عدالت مسئول بهداشت حرفه ای مرکز قلب تهران و سارا صالحی رئیس اداره کیفیت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه تشکیل شد؛ دکتر مهرانی ضمن خوشامدگویی به حاضرین و معرفی مسئولین و مدیران حاضر در جلسه، به معرفی مرکز بعنوان یک مرکز بزرگ تک تخصصی در زمینه بیماری های قلب و عروق که بسیاری از ارجاعات از اقصی نقاط کشور را پذیرا میباشد، پرداخته و ارائه درمان، آموزش و پژوهش نوین و باکیفیت با حفظ ایمنی، شأن و منزلت انسانی را از رسالتهای مهم این بیمارستان توصیف و ارائه خدمات منحصر به فرد و اجرای دوره های پیشرفته (Advance) کوتاه مدت آموزش استراکچرال اینترونشن و اینترونشن های اندوواسکولار همراه با تدوین و تصویب کوریکولوم آموزشی دوره های پیشرفته قلب و عروق در این مرکز درمانی را یکی دیگر از مزیتهای آن عنوان کردند.
دکتر مهرانی گفت: با توجه به جایگاه استراتژیک مرکز، بهبود بهرهوری، تنوع خدمات و افزایش ظرفیت ها (آموزشی، پژوهشی و درمانی)، کاهش هزینه ها و تلاش برای حفظ سهم بازار در اولویت برنامه سالهای اخیر مرکز بوده و اضافه کردند با روی کار آمدن آقای دکتر کریمی به عنوان ریاست مرکز، بررسی چالشهای مرتبط با نیروی انسانی و تلاش برای رفع آنها و افزایش رضایتمندی پرسنل و پزشکان به منظور ارتقای کیفیت و افزایش رضایتمندی بیماران، به عنوان یکی از دغدغه های اصلی در الویت تصمیمات و اقدامات تیم هیئت رئیسه مرکز قرار گرفته است.
همچنین در ادامه گزارشی از عملکرد مرکز در حوزه های تصمیم گیری مبتنی بر شواهد، شاخصهای عملکردی و کیفی، اهمیت ایمنی بیمار و بیمار محوری، مدیریت بحران و مدیریت منابع انسانی، بهره وری و اهم اقدامات بهبود فرایندی مرکزکه با همکاری واحدمدیریت کیفیت تهیه شده بود، توضیحات تفصیلی را ارائه نمود، و در پایان نیز با بیان برخی چالشها که از جمله چالشهای کشوری در حوزه درمان بوده و نیاز به تصمیم گیری برای اصلاح در سطح ستادی می باشند، به سخنان خودشان پایان دادند.
دکتر کامران محمدنیا از تیم ارزیابی کشوری بعنوان مسئول ارزیابی بالینی هم با معرفی اعضای تیم ارزیابی و تشکر از رعایت دستورالعمل ها و گزارش جامعی که ارائه شد، ابراز امیدواری کرد، در طول ارزیابی زحمات و اقدامات مؤثر همکاران در بیمارستان به جزییات بررسی و دیده خواهند شد.
شایان ذکر است کارشناسان و ارزیابان اعتبار بخشی طی دو روز، اهم فعالیتهای متنوع مرکز قلب تهران را در واحد مدیریت کیفیت، کلیه بخشهای بالینی، واحدهای پاراکلینیکی، اداری و پشتیبانی، بررسی نموده و در ظهر روز دوم، با جمع بندی ارزیابی های صورت گرفته، انجام اعتباربخشی جامع سال 1403 مرکز پایان یافت.
ارسال نظر