نوبت دهی آنلاین: 88029600
  • تاریخ انتشار : 1400/09/21 - 07:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 367
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در مرکز قلب تهران

یکی از داشته های عظیم فرهنگی ما وجود ستارگانی در آسمان انسانیت و کرامتهای انسانی مثل حضرت زینب(س) است که با وجود آنها می توان راه صحیح را انتخاب و آن را پیمود.

به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران، روز پنجشنبه 18 آذر 1400 همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار، این روز در سالن آمفی‌تئاتر مرکز قلب تهران گرامی داشته شد.

این جلسه با حضور رئیس، معاونان، استادان، پرستاران و همکاران مختلف مرکز قلب برگزار و با برنامه‌های متنوع از خدمات و ارزش‌های پرستاری تجلیل شد.

دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس مرکز قلب تهران با تکریم و تجلیل از فعالیت‌های پرستاران و کادر درمان در سخنانی گفت: روز پرستار را که مصادف است با ولادت حضرت زینب (س) به همکاران عزیزم و پرستاران گران‌قدر تبریک عرض می‌کنم.

وی گفت: در روز ولادت حضرت زینب (س) می‌خواهم یک سپاسگزاری از خداوند متعال می‌کنم به‌واسطه اینکه ما را در یک فرهنگی و سرزمینی به دنیا آورد که داشته‌های فرهنگی آن به ما کمک می‌کند تا راهمان را بهتر پیدا کنیم. یکی از سرمایه‌های فرهنگی ما همین باورها و شناخته‌ای ما نسبت به بزرگانی است که خیلی از فرهنگ‌ها از آن محروم هستند، اینکه ما با حضرت زینب مأنوس هستیم باعث می‌شود که با عملکردشان و اخلاقیاتشان برای انتخاب راه و روش زندگی ما الگو باشد. اینها علائمی هستند و ستارگانی هستند که می‌شود از آنها استفاده کرد و راه صحیح را انتخاب کرد و پیمود.

این استاد قلب و عروق در ادامه افزود: در ظلمت دنیا هم برای آنکه ما جایگاه انسانی در شان خودمان را پیدا کنیم باید ستارگانی را در آسمان انسانیت و کرامت‌های انسانی داشته باشیم و خوشبختانه ما آنها را داریم و می‌توانیم از آنها استفاده تا راه صحیح را پیدا کنیم. یک نمونه از رفتار حضرت زینب (س) اتفاقی است که در دربار یزید افتاد، یک بانوی بزرگواری که حداقل 4 فرزندش را ازدست‌داده مصائب زیادی را تحمل کرده و مدت طولانی اسارت کشیده و حالا در مجلسی آمده که مورد توهین اعضای حاضر در جلسه قرار می‌گیرد، ایشان چه رفتاری می‌کند؟ می‌گوید «ما رایت الا جمیلا» چیزی جز زیبایی در این وقایع ندیدم. وی گفت: وقتی تطبیق می‌کنیم با کاری که عزیزان ما به‌عنوان یک پرستار می‌کنند، مشقت‌های منزل، سختی‌های کار، می‌تواند آنها را از مسیر منحرف کند در ارائه خدمتش آن کمالات و کرامات انسانی را زیر پا بگذارد، ولی کسی که حضرت زینب را به‌عنوان الگوی خودش قرار داده و از این داشته فرهنگی بهره می‌برد، شکل دیگری رفتار می‌کند. دکتر فراهانی افزود: شما می‌بینید باوجودی که همراه بیمار گاهی توهین می‌کند ولی شما باوجود خستگی و بی‌خوابی، جواب همراه بیمار را با لبخند می‌دهید. معلوم است این داشته فرهنگی کمک کرده تا بتوانید یک رفتار انسانی زیبا را به نمایش بگذارید، آن پرستار عزیزی که این رفتار زیبا را دارد درواقع همه اینها را زیبایی می‌بیند و می‌گوید خداراشکر که من را در اینجا قرار داد که انسانیتم محک بخورد.

وی در پایان گفت: میدانم مشکلات زیادی وجود دارد که ما می‌توانیم بخشی از آنها را حل کنیم ان شاءالله قول میدهم در این راستا تلاش کنم و شما هم دعا کنید از این امتحان بزرگی که ما در معرض آن قرار گرفتیم سربلند بیرون بیاییم.

ثریا موقر مدیر پرستاری هم در سخنانی با تقدیر ازعملکرد پرستاران مرکز گفت: خیر مقدم می‌گویم به خانواده بزرگ و عزیز پرستاری، خسته نباشید و خدا قوت به شما بزرگوارانی که سالی پر از تلاش را با همت، همدلی و همیاری پشت سر گذاشتید.

وی در ادامه افزود: مفتخرم در روزی که به مناسبت تولد بزرگ بانوی ایثار و فداکاری حضرت زینب (س) روز پرستار نامیده شده تبریک صمیمانه خود را خدمتتان اعلام کنم.

مدیره پرستاری گفت: سالی که گذشت، اتفاقات زیادی را با خود به همراه داشت، وقایع تلخ و شیرین که هرکدام برگ زرین دیگری بر تاریخ پرستاری مرکز قلب تهران به یادگار گذاشت، تلاش‌های همدلانه خانواده پرستاری در ارائه مراقبت با کیفیت بالا و حفظ رضایتمندی بیماران با توجه به شیوع بیماری کرونا، ابتلای کارکنان به این بیماری، استعلاجی‌های طولانی‌مدت و مشکلات مربوط به نیروی انسانی ستودنی است.

وی همچنین از سعی و تلاش‌های بی‌وقفه کادر پرستاری مرکز که باوجود کمبود نیروی انسانی، حجم بالای کار، شرایط و استرس‌های ناشی از پاندمی کرونا همچنان با همت بالا و روی گشاده با رعایت اصول علمی و اخلاق حرفه‌ای خود، باعث ارتقای استانداردهای مراقبت پرستاری و کاهش آلام بیماران و خانواده آنها می شوند قدردانی کرد.

در ادامه اجرای موسیقی سنتی توسط کادر پرستاری از دیگر برنامه‌های جذاب این مراسم بود و با پخش 3 کلیپ متنوع از فعالیت‌ها و عملکرد پرستاران، زحمات این عزیزان به تصویر کشیده شد.

41  پرستار نمونه مرکز قلب منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران هدایا و لوح تقدیر خود را از دست رئیس، معاونان و استادان مرکز دریافت کردند که اسامی آنان بدین شرح است:

1-امیر برات پور 2-ژیلا عابدی 3-فهیمه مردانه 4-الهام هجرتی 5-مرجان امیدی 6-زیبا ذبحه 7-سارا هادی 8-نوشین مبصر 9-ژیلا مهدوی 10-محبوبه عباسی 11-ام سلمه احمدی 12-محمد رضائیان 13-مریم اصغری 14-نوید سیف الدینی 15-معصومه وحیدی 16-صفیه دیندوست 17-منصوره ضعیفی 18-شیما شیرزاد 19-اکرم حاج یونسی 20-راحله خجسته 21-حلیمه حسن پور 22-فاطمه آشفته 23-الهه احمدی 24-مریم واعظ 25-شهرناز سرلتی 26-فاطمه اکبری 27-فرح آیت الله زاده اصفهانی 28-هنگامه کیانی 29-جمیله فتحی 30-نفیسه ایزدی 31-سونیا فاضلی 32-حسنعلی زنگنه 33-مهدی اصلانی 34-اشرف حبیبی 35-فاطمه ساعد 36-جواد احمدوند 37-عبدالناصر خالدی 38-کریم نجیب زاده 39-محمدکاظم حسین زاده 40-رسول نوعی 41-ملیحه سادان موسوی

14 پرستار نمونه مرکز قلب نیز تندیس ویژه نمونه ها و هدایای در نظر گرفته شد خود را از دست مسئولان مرکز قلب دریافت کردند که اسامی آنان به شرح زیر می باشد: 1-رقیه امینی 2-ناهید علیزاده 3-مهرک عراقی 4-جمیله سیف 5-سعید طیبی 6-اشرف فرزانه 7-نرگس خیری 8-مهدی ترحمی 9-مریم سادات نیری 10-مریم کوثری 11-معصومه قپانوری 12-مهدی مهدوی 13-مریم قدیانی 14-نسرین شیراوند

زوج نمونه: فرشاد نادری و نفیسه علیپور

همچنین نازیلا قمیان پرستار هنرمندی که رتبه اول عکاسی جهانی به مناسبت مراقبت از بیماری کرونا را از شورای عالی پرستاری ICN کسب کرده بود جایزه خود را از ریاست مرکز قلب تهران دریافت کرد.

  • گروه خبری : دفتر پرستاری,مناسبت ها
  • کد خبر : 227691
سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *