نوبت دهی آنلاین: 88029600
  • تاریخ انتشار : 1402/10/03 - 12:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 909
  • زمان مطالعه : 12 دقیقه

دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق

دکتر قناعتی: با شایسته سالاری، شفاف سازی، قانون مداری و انتخاب مدیران شایسته به پیشرفت می رسیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق تاکید کرد با شایسته سالاری، شفاف سازی، قانون مداری و انتخاب مدیران شایسته به پیشرفت می رسیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، دکتر قناعتی در مراسم پنجشنبه 30 آذر 1402 گفت: رویکرد دنیا به علم و دانش هر روز در حال تغییر است و باید براساس تجربیات جدید، سیاست‌ها و روش‌هایمان را به روز رسانی کنیم البته لازمه این رویکرد نوشتن مقاله است و نباید نسبت به این مقوله تعصب داشت و از بقیه ایراد گرفت.
وی افزود: برای انجام یک پروژه باید هزینه‌ها را مدیریت کنیم و با توجه به بودجه‌ای که وجود دارد پژوهش‌هایی که انجام می‌دهیم سمت و سوی کاربردی داشته باشد و بهینه مصرف کنیم و از لحاظ سیاست گذاری، فکرها و ایده‌های جدید به کار بگیریم.
دکتر قناعتی با بیان اینکه ما باید از گذشته‌ها درس بگیریم تا چراغ راه آینده شود گفت: مهم ترین چیزی که حائز اهمیت است این است که در صحنه حضور داشته باشیم و برای رفتن در مسیر درست برنامه ریزی درست انجام دهیم.
وی افزود: ما بسیار خوب و ایده آل برنامه می نویسیم اما بعضی وقتها نامتناسب با توان کشور است و زمانهایی هم که با توان کشور متناسب است در اجرا دچار مشکل می‌شویم، نگاه کردن و الگو برداری از کشورهای دیگر می‌تواند راه گشا باشد مثلاً  کشور سنگاپور توانست از بحران اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خارج شود، آن‌ها توانستند با شایسته سالاری، شفاف سازی، قانون مداری و انتخاب مدیران شایسته پیشرفت کنند.
دکتر قناعتی یکی از موارد و مشکلات را نداشتن استمرار در برنامه‌ریزی و پیگیری بیان کرد و گفت: مسائل سیاسی و گرایش‌های گروهی نباید مسیر رشد کشور را تحت تأثیر قرار دهد و به  لطف خدا در طول این دو سال در دانشگاه کارهای خوبی اتفاق افتاده و نگاهمان فناور محور و پژوهشی است.
مقام ما در نانوتکنولوژی در دنیا پنجم است که با تلاش دکتر سرکار و تیمی که دارند ربات جراح و نورونویگیشن و بسیاری از دستگاه‌ها را ساختند یا در حال ساخت هستند و پروژه دکتر عبدالاحد در زمینه تشخیص توده‌های سرطانی پستان انجام شده است که با دقت بالای 90 درصد است و در عرض یک دقیقه انجام می‌شود که این برای ما یک افتخار است.
در زمینه‌ پژوهش نیز سعی کردیم به اتفاق دکتر فتوحی و دکتر اکبری بودجه‌ها را عادلانه توزیع کنیم و بر اساس کاربرد واقعی تحقیقات تا حدی که در توان وزارت و دانشگاه است توزیع شود و برنامه‌های خیلی خوبی در زمینه‌ پژوهشی داریم و امیدوارم که با کمک یکدیگر این مسیر را به پیش ببریم
در این دو سالی که بنده مدیریت دانشگاه را به عهده داشتم و گزارش های آن در 200 صفحه ثبت شده  است. یکی از کارهایی که بنده در طول مدیریت خود انجام دادم این بود که تقریبا در تمام گروه‌ها با تمام اساتید ملاقات کرده ام و از این هفته با کارکنان شروع می‌کنیم و با پرستاران، کارگران و کارمندان بدنه به صورت رو در رو صحبت می‌کنیم و مسائل و مشکلات را می‌شنویم که از اصول مدیریت مسطح است. با این روش جواب خوبی گرفتیم و بدنه را به طور کامل درگیر امر رشد دانشگاه کردیم و ان شاءالله ریل گذاری می‌کنیم که در آینده هم ادامه پیدا کند.
رئیس دانشگاه در پایان گفت: مرکز قلب تهران در زمینه پژوهش بسیار زحمت کشیده است و به توسعه فناوری قلب و عروق در کشور کمک بسیاری کرده است و در زمینه کاردیولوژی و فناوری های نوین آن کارهای خوبی را انجام داده‌است و جا دارد از دکتر علی واشقانی فراهانی و تیم خوبی که دارند تشکر کنم.

در ادامه این مراسم دکتر علی واشقانی فراهانی رییس مرکز قلب تهران ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: رویکرد مرکز قلب از زمان تأسیس توجه به پژوهش بوده است و در این 20 سال اثبات کردیم که حاضریم برای پژوهش هزینه کنیم. برای اینکه پژوهش های تأثیرگذار در مرکز انجام شود هم نیروی انسانی وقت زیادی را گذاشته اند و هم هزینه های زیادی را مرکز از محل درآمد اختصاصی در این حوزه انجام داده است.
وی اضافه کرد: مرکز قلب یکی از مراکزی است که ادعا دارد در حوزه قلب و عروق باید در لبه های دانش گام بردارد و تلاش کرده است که زیرساخت های لازم را برای این کار فراهم کند و به پشتوانه اعضای هیأت علمی تمام وقت خود که جزء افتخارات مرکز هست به سمت این هدف حرکت کند. به پشتوانه این حضور پر رنگ، پژوهشکده قلب و عروق مرکز قلب تهران از چند سال قبل شروع به فعالیت کرده، اگرچه مرکز تحقیقات قلب و عروق  از همان ابتدای تاسیس مرکز قلب تهران بوده و بهترین دیتا بانک های حوزه قلب و عروق را در کشور داریم.
رئیس مرکز قلب تهران در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم امروز که خدمت اساتید بزرگوار هستیم، تبیین رویکردها انجام شود تا عزیزانی که در حوزه پژوهش هستند بتوانند این گرایش را پیدا کنند که کارهای مشترکی را با پژوهشکده های دیگر مراکز تحقیقاتی بیمارستانهای دیگر انجام دهیم و بتوانیم دو هدف اصلی پژوهش مرکز قلب یعنی پژوهش های محصول محور و پژوهش هایی که پاسخ های اساسی نظام سلامت را در حوزه بیماری های قلب و عروق می دهند را محقق کنیم.
در ادامه دکتر فرزاد مسعودکبیر رییس پژوهشکده بیماری های قلب و عروق ضمن خیرمقدم به اساتید و شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: خداوند را شاکرم که به بهانه دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماریهای قلب و عروق فرصتی فراهم شد تا قدری نزدیکتر امکان این به وجود بیاید تا بتوانیم با ساختارهای پژوهشی، توانمندی ها و زیرساختهایی که در پژوهشکده قلب و عروق و مرکز قلب تهران وجود دارد، دستاوردها و پروژه های کلانی که در حال اجرا هست آشنایی بیشتری حاصل شود به این امید که باب همکاری های بیشتر بین مرکزی برای انجام مطالعات بزرگتر، وزین تر و تعیین کننده تر فراهم شود. بنده امروز بر حسب وظیفه در ابتدا توضیحی را در خصوص ساختار پژوهشکده قلب و عروق و اتفاقات جدیدی که در آن افتاده خدمتتان عرض می کنم.
وی اضافه کرد: پژوهشکده بیماریهای قلب و عروق در حال حاضر دارای ۳ مرکز تحقیقاتی است. اولین مرکز تحقیقاتی این پژوهشکده مرکز تحقیقات قلب و عروق است که از بدو تاسیس مرکز قلب تهران راه اندازی شده است و عمده مطالعاتی که این مرکز انجام می دهد در حوزه مطالعات بالینی و مطالعه کوهورت تهران است. مرکز تحقیقات دیگری که در نوع خود در کشور یونیک است و تنها مرکز تحقیقات پیشگیری اولیه در بیماریهای قلب و عروق است مرکز تحقیقاتی است که سال ۱۳۹۵ تاسیس شد و کار اصلی آن طراحی و اجرای مداخلات جامعه محور برای پیشگیری از بیماریهای قلب و عروق است و نهایتا مرکز تحقیقات فناوری های نوین قلب و عروق که در این مرکز بیشتر تحقیقات حوزه جراحی قلب و عروق و پژوهش های مربوط به علوم پایه و اکسپریمنتال اعم از سلول های بنیادی، مهندسی بافت و نانو تکنولوژی را انجام می دهند.
رئیس پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: واقعیت این است که که اگر میزان انتشار مقالات علمی، میزان استنادات و سایر موارد را در سابقه پژوهشی مرکز قلب تهران و پژوهشکده بیماریهای قلب و عروق رصد کنیم می بینیم که ما همیشه اوضاع خوب و قابل قبولی داشتیم. اما با شناختی که از ظرفیت های بالای مرکز قلب تهران و سایر زیرساخت های مناسب پژوهشی داشتیم تصمیم گرفتیم مرکز رشد فناوری سلامت و مرکز کارآزمایی بالینی و کارگروه تخصصی هوش مصنوعی را نیز به عنوان ساختارهای جدید به پژوهشکده اضافه کنیم تا هدفگذاری و حرکت ما به سمت پژوهش های محصول محور و پژوهش های ثروت آفرین را تسهیل و تسریع نماید. وی با اشاره به موفقیت های مرکز کارآزمایی بالینی و مرکز رشد فناوری سلامت در انعقاد قرارداد با شرکت های بزرگ دارویی و تجهیزاتی کشور در حوزه قلب و عروق  و موفقیت کارگروه تخصصی هوش مصنوعی در کسب رتبه اول و سوم رویدادملی هوش مصنوعی در سلامت سال ۱۴۰۲ که توسط نهاد ریاست جمهوری برگزار شد ابراز امیدواری کرد که این افتخارات سبب ورود پژوهشکده به فصلی جدید از حیث مرجعیت علمی و پروژه های اثرگذار ملی و تغییر نظامات مالی شود.
دکتر فرزاد مسعودکبیر در مورد مطالعه کوهورت تهران که یکی از افتخارات پژوهشکده قلب و عروق است گفت: یکی از فوایدی که این مطالعه علاوه بر تولید مقالات علمی معتبر قرار است داشته باشد این است که بعنوان تنها مطالعه ای که رپرزنتتیو جمعیت شهر تهران است بناست اطلس عوامل خطر بیماری قلبی-عروقی بر اساس مناطق شهرداری تهران را ارایه نماید و در حال حاضر نیز چندین خلاصه سیاستی آماده شده و در اختیار سیاستگذاران سلامت و مدیران رده بالای وزارت بهداشت قرار گرفته است.
در ادامه دکتر اشرف در مورد مجموع مقالات چاپ شده در 5 سال گذشته صحبت کرد و سیر صعودی روند مقالات اسکوپوس در سالیان گذشته تا به امروز، همچنین درصد مقالات چاپ شده در هر یک از مراکز تحقیقاتی عنوان کرد که در سالهای اخیر دو مرکز تحقیقات جدیدتر که بعد تر به ساختار پژوهشکده اضافه شدند درصد مقالاتی که در آن مشارکت داشتند و پیشرو بودند بیشتر شده و سهم بیشتری را از کل مقالات در این سالها به خود اختصاص دادند.
وی در مورد روند استنادات دریافتی در یک سال مشخص صحبت کرد که از سال 2002 تا سال 2022 روند صعودی داشته است و در مورد شاخص های آلتمتریکس پژوهشکده، مرکز قلب تهران و مراکز تحقیقاتی توضیحاتی ارائه کرد.
معاون پژوهشی مرکز قلب تهران در ادامه گفت: فعالیت هایی که در مرکز تحقیقات قلب و عروق و سایر مراکز تحقیقاتی پژوهشکده قلب و عروق وجود دارد فقط محدود به انتشار مقاله نیست و بحث محصول یکی از اهدافی است که در مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده همیشه مورد توجه بوده و شواهد آن در معرفی مرکز تحقیقاتی آورده شده است بطور مثال سامانه ای هست بنام سامانه قلب سالم که در حوزه ارزیابی میزان ریسک خطر بیماریهای قلب و عروق می تواند کمک کننده باشد که با استفاده از شاخص های مختلف ریسک فاکتورها و یکسری شاخص های آزمایشگاهی ریسک را در افراد مشخص می کند.
دکتر اشرف به وضعیت دانلود مقالات و دیده شدن آنها اشاره کرد که تا سال 2022 سیر آن رو به افزایش است و علاوه بر بحث ژورنال های معتبر علمی بحث انتشار مقالات به زبان عموم و ترجمان دانش هم جزء اهداف پژوهشکده بوده که بعنوان مثال سایت سرای سلامت می باشد که یک مجله ترویجی قلب و عروق است که در آن برخی از مقالات بدون اینکه تبلیغاتی روی این سایت شود با تعداد خیلی بالا دیده شده است که بطور مثال مقاله ( آیا مصرف تریاک برای کنترل قند خون و جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی مفید است؟ ) بیش از صد و چهل هزار بار بازدید شده است.
در این جشنواره پژوهشی دکتر علی اکبری ساری معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان سخنران ویژه با اشاره به جایگاه رفیع دانشگاه علوم پزشکی تهران در پژوهش و فناوری به ارائه سخنرانی در خصوص اینکه چرا تحقیق می کنیم و چرا مقاله می نویسیم پرداخت که مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.
در ادامه سخنران ویژه بعدی جشنواره دکتر شاهین آخوندزاده استاد نوروفارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در زمینه علم سنجی و آلتمتریک و رصد جایگاه ایران در منطقه در حوزه تولید علم مطالبی را عنوان کرد.
در انتهای بخش سخنرانی ها دکتر رضا ملک زاده استاد ممتاز گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران سخنان خود را پیرامون شایعترین علت مرگ و میر در ایران و پیشنهاداتی برای مداخلات دارویی جامعه محور با هدف کاهش کلسترول و پیشگیری از بیماری های قلب و عروق بیان کرد.
در خلال برنامه هفت کلیپ مختلف در زمینه معرفی پژوهشکده قلب و عروق ، مطالعه کوهورت تهران، مرکز تحقیقات فناوری های نوین قلب و عروق، مرکز تحقیقات پیشگیری اولیه از بیماریهای قلب و عروق، نیز فعالیت های پرسنل پژوهشکده قلب و عروق برای حاضران پخش شد.
در ادامه این جشنواره بزرگ اجرای زنده و زیبای علیرضا پور استاد با گروه کامل نوازندگان  با استقبال  بسیار خوب و رضایت حضار همراه شد.
حسن ختام دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق تقدیر از پژوهشگران و پرسنل پژوهشی پویا و برجسته کشور و دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه قلب و عروق بود. در این جشنوازه از خدمات و تلاش های پژوهشی ارزشمند دکتر مجید حق جو استاد الکتروفیزیولوژی انستیتو آموزشی، پژوهشی، و درمانی قلب شهید رجایی تهران و خانم دکتر طوبی کاظمی استاد قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عنوان پژوهشگر برتر کشوری تقدیر شد. در ادامه از دکتر سیدحسین احمدی تفتی، دکتر سعید صادقیان، دکتر رضا ملازاده و دکتر عباس سلیمانی به عنوان پژوهشگر برتر هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تقدیر شد. ضمنا دکتر کاوه حسینی و دکتر سعید قدسی به عنوان هیات علمی برتر جوان (با سابقه حداکثر ۵ سال) مورد تقدیر قرار گرفتند. در بخش مقالات برتر از دکتر حسین قنبری،‌ دکتر محمدعلی برومند و دکتر آرش جلالی به عنوان نویسنده مسوول مقالات با بیشترین تعداد استنادات، بالاترین ضریب تاثیر و بالاترین آلتمتریک تقدیر شد. در بخش دستیار تخصصی برتر در پژوهش از دکتر شایان شاهی و دکتر هوشنگ باوندپور دستیاران تخصصی قلب و عروق مرکز قلب تهران تقدیر بعمل آمد. ضمنا از آقای امیرحسین حیدری دانشجوی پزشکی همکار پژوهشی پژوهشکده قلب و عروق نیز تقدیر بعمل شد. در ادامه از پرسنل برتر پژوهشی پژوهشکده تقدیر شد که دکتر اکبر شفیعی به عنوان پزشک پژوهشگر برتر و دکتر فرشید علاالدینی به عنوان مشاور پژوهشی برتر و  دکتر افسانه آیین و خانم مینا پاشنگ به عنوان پرستار پژوهشی برتر و خانم ها شیرین باوری و مهدیه کریمی به عنوان کارشناسان پژوهشی برتر و خانم منیر اخلاقی به عنوان اپراتور برتر و خانم سمیرانوربخش به عنوان پرسنل غیرپژوهشی برتر با اهدای لوح و تندیس مورد تشویق قرار گرفتند.

 

 

 

  • گروه خبری : همایش,معاونت پژوهشی,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 254714
سید محسن اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دومین جشنواره پژوهشی پژوهشکده بیماری های قلب و عروق