نوبت دهی آنلاین: 88029600
  • تاریخ انتشار : 1402/04/25 - 14:56
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1012
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اقدام اندو واسکولار رفع تنگی دریچه پولمونری بوسیله بالن آنژیوپلاستی روی حیوان، برای اولین بار در ایران

این عمل موفقیت آمیز در کت لب مرکز تحقیقات فناوری های نوین قلب و عروق بر روی یک قلاده سگ که تنگی شدید دریچه پولمونری قلب داشت انجام شد.

اقدام اندو واسکولار رفع تنگی دریچه پولمونری بوسیله بالن آنژیوپلاستی روی حیوان، برای اولین بار در ایران

به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران، روز شنبه 23 تیر 1402 برای اولین بار در ایران در یک اقدام اندوواسکولار در کت لب مرکز تحقیقات نوین قلب و عروق مرکز قلب تهران، عمل رفع تنگی دریچه پولمونری به وسیله بالن ((PTPC روی یک قلاده سگ 2 ساله نژاد آشپیتز با  علایم دیسترس تنفسی همراه با عدم تحمل فعالیت که در اکوکاردیوگرافی تنگی شدید دریچه پولمونری مشاهده شده بود انجام شد. تنگی دریچه پولمونری یک اختلال مادرزادی است که در آن بطن راست برای هدایت خون به شریان پولمونری به مقاومت بر می خورد و در نتیجه نمی تواند به مقدار کافی خون را وارد شریان ریه کند که در طولانی مدت بطن راست هایپرتروفی شده و در مراحل پیشرفته، نارسایی بطن راست رخ می دهد.
در این عمل که توسط دکتر یاسر جناب استاد اینترونشنال کاردیولوژی، دکتر شهرام ربانی Phd علوم زیست پزشکی، دکتر محسن عباس زاده دستیار فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی و مجید فراهانی تکنسین کت لب مرکز قلب تهران انجام شد، با فرستادن کاتتر و بالن از طریق ورید فمورال کشاله ران حیوان به قلب راست و عروق ریوی، بالن در موقعیت مناسب در دریچه پولمونری قرار گرفت و بالون آنژیوپلاستی انجام گردید و سپس بالن خارج شد و متعاقب آن ریکاوری حیوان انجام شد و در حال حاضر این حیوان در سلامت کامل به سر می برد.

  • گروه خبری : دستاوردهای علمی,معاونت درمان
  • کد خبر : 240173
سید محسن اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

اقدام اندو واسکولار رفع تنگی دریچه پولمونری بوسیله بالن آنژیوپلاستی روی حیوان، برای اولین بار در ایران اقدام اندو واسکولار رفع تنگی دریچه پولمونری بوسیله بالن آنژیوپلاستی روی حیوان، برای اولین بار در ایران اقدام اندو واسکولار رفع تنگی دریچه پولمونری بوسیله بالن آنژیوپلاستی روی حیوان، برای اولین بار در ایران

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *