نوبت دهی آنلاین: 88029600
  • تاریخ انتشار : 1401/03/29 - 07:42
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 154
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سمینار دو روزه اکوکاردیوگرافی سه بعدی در مرکز قلب تهران

برای اولین بار در کشور همراه با این سمینار کارگاه آموزشی اکوکاردیوگرافی سه بعدی به صورت زنده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ خرداد ماه، سمینار اکوکاردیوگرافی سه بعدی و کارگاه آموزشی لایو، برای متخصصان اکوکاردیوگرافی در سالن آمفی تئاتر، سایت کتابخانه دکتر عارفی و بخش اکو کاردیوگرافی پیشرفته مرکز قلب تهران، برگزار شد.
دکتر آرزو ظروفیان متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی و دبیر علمی و اجرایی این سمینار در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: یکی از سیاست‌های مرکز قلب تهران برپایی همایش‌های علمی جهت ارتقا سطح علمی- آموزشی مرکز از یک سو و از سوی دیگر نشان دادن سطح کیفی توانمندی‌های مرکز قلب در ابعاد علمی-آموزشی و تکنیکی می‌باشد. در همین راستا گروه اکوکاردیوگرافی مرکز قلب هم برنامه‌های متعدد هدفمندی در قالب برگزاری کنگره‌ها و وبینارها را داشته و دارد.
اجرای برنامه کارگاه آموزشی اکوکاردیوگرافی سه بعدی، با فرمت انجام یافته برای اولین بار، نه تنها در مرکز قلب تهران، بلکه در ایران انجام گرفت، که این از مزایای مهم این سمینار وکارگاه بوده است.
پیش از این تعداد بسیار محدودی کارگاه آموزشی در یکی دو مرکز دیگر اجرا شده بودکه هیچکدام همراه با نمایش‌های زنده نبودند و ما در کارگاه اجرا شده خود، نه تنها از یک مدرس و مهمان خارجی با شهرت جهانی بهره بردیم، بلکه توانستیم با بهره وری از امکانات مرکز خود، دو مورد live case ترانس ازوفاژیال اکو و یک مورد اکوکاردیوگرافی ترانس توراسیک را اجرا کنیم، که برای همگان از نظر کار با دستگاه‌های جدید اکوکاردیوکرافی و نکات علمی آنها بسیار مهم و راضی کننده بوده است که همین مورد یک نوآوری بسیار مهم در سطح کشور، دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز قلب می‌باشد.
نکته مثبت دیگری که کارگاه اکوکاردیوگرافی سه بعدی اجرا شده در بیمارستان ما داشت، استفاده بهینه از فضاها و ابزارها جهت برگزاری یک کارگاه عملی hands on بود بطوری که همه شرکت کنندگان توانستند تمام نکات گفته شده در سخنرانی‌ها را خودشان به صورت عملی بر روی کامپیوترهای مدل طراحی شده، اجرا کنند و فرمتی که در برگزاری این کارگاه در نظر گرفتیم همان فرمتی بود که در کارگاه‌هاییکه در کنگره‌های خارجی مشاهده کرده بودیم.
این استاد اکوکاردیو گرافی درادامه گفت: بنا بر بازخوردی که از همه شرکت کنندگان گرفتیم حکایت از مفید و رضایت بخش بودن نحوه برگزاری این سمپوزیوم و کارگاه داشت که از این بابت خدا را شاکر هستم و لازم است از تک تک دست اندرکاران اجرای این برنامه که به بنده یاری رساندند تا این برنامه با این سطح موفقیت اجرا و برگزار شود تشکر و قدردانی گرم خود را ابراز کنم.
دکتر ظروفیان از استاد دکتر محمد صاحب جمع فوق تخصص اکوکاردیوگرافی که در این سمنیار نقش Modarator را به خوبی انجام داد، تقدیر ویژه کرد. 
وی در همین زمینه از ریاست مرکز، مدیریت و بخش های مختلفی که در بر گزاری این سمینار و کارگاه آموزشی همچنین شرکت فیلیپس که همکاری صمیمانه‌ای داشتند، قدردانی کرد.

  • گروه خبری : سمینار
  • کد خبر : 227643
سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *