نوبت دهی آنلاین: 88029600
  • تاریخ انتشار : 1400/07/17 - 14:58
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 193
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مرکز قلب تهران رتبۀ «یک برتر» اعتباربخشی ملی را کسب کرد

مرکز قلب تهران در چهارمین دورۀ ارزیابی جامع اعتباربخشی، حائز رتبۀ یک برتر شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران، با توجه به اعتبار بخشی بیمارستانها و پس از ارزیابی و اعتبار سنجی از مرکز قلب تهران، این مرکز حائز رتبه یک برتر شد که در همین رابطه گفتگویی با مسئول مدیریت کیفیت مرکز قلب تهران انجام شد.
دکتر ژیلا منوچهری مقدم در این باره گفت: ارزیابی اعتباربخشی بیمارستان های کشور بر مبنای نسل چهارم استانداردها، در دی ماه سال 1398 شروع شد و به دلیل پاندمی کرونا در ابتدای اسفند آن سال متوقف شد و مرکز قلب هم جزو بیمارستان هایی بود که ارزیابی آن به تعویق افتاد. با طولانی شدن دورۀ پاندمی، مسؤولین محترم وزارت بهداشت و درمان صلاح دیدند با وجود پاندمی، از نیمۀ دی ماه 1399 ارزیابی ها را ادامه دهند و به این ترتیب دور چهارم اعتباربخشی ملی در شرایط خاص بحرانی و در یک بازۀ زمانی یکسال و نیمه به پایان رسید.
البته، مرکز قلب هم از ابتدای شیوع کرونا، درمان بیماران قلبی مبتلا به کرونا را در دستور کار خود قرار داده و بخش های بستری ایزوله داشته و در تمام این یکسال و هشت ماه، پزشکان و پرسنل درگیر مراقبت از بیماران کووید بوده اند. بدیهی است این شرایط در دوره های قبلی اعتباربخشی وجود نداشته و چگونگی مدیریت بحران کرونا و نحوۀ ارائه خدمات به بیماران ـ اعم از کووید و غیرکووید ـ در این شرایط از سوی ارزیابان مورد توجه قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: در دورۀ چهارم، طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان، بیمارستان هایی که امتیاز کل 78% و بالاتر را کسب کرده اند، به عنوان "رتبۀ یک برتر" محسوب می شوند. در کل کشور 21 بیمارستان حائز این شرایط بودند که مرکز قلب تهران هم با عملکرد قابل قبول خود در این گروه جای گرفت.
مسئول مدیریت کیفیت مرکز در پایان گفت: همه می دانیم که دستاوردهایی از این جنس، همیشه مرهون تلاش، دقت و مسؤولیت پذیری جمعی است. به نوبۀ خودم از هیآت رئیسه، همکاران دفتر پرستاری، مدیر پرتلاش مرکز دکتر حاجی قاسمی، اساتید، همکاران گروه پرستاری، کارکنان بخش های پاراکلینیک، اداری و پشتیبانی مرکز قلب که همواره در طول بیست سال گذشته به کیفیت کارشان اهمیت داده اند و در دوران پاندمی هم چیزی کم نگذاشتند، تشکر می کنم. امیدوارم خانوادۀ بزرگ مرکز قلب و همچنین خانوادۀ بزرگتر دانشگاه علوم پزشکی تهران این شرایط سخت رو با موفقیت پشت سر بگذارند و برای تمامی دوستان وهمکارانم تندرستی و موفقیت آرزو میکنم.  

  • گروه خبری : افتخارات
  • کد خبر : 227703
سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *