دفتر مطالعه و توسعه آموزش مرکز قلب تهران
معرفی
دفتر مطالعه و توسعه آموزش مرکز قلب تهران
این آیین نامه به منظور تشریح نحوه فعالیت دفتر توسعه آموزش بیمارستان مرکز قلب تدوین گردیده است.
1- تعیین اعضای کمیته آموزش مرکز قلب تهران
اعضای کارگروه آموزش بیمارستان شامل معاونت آموزشی، مسئول برنامه دستیاری، معاون پژوهشی، ریاست بخش های آموزشی، 3 نفر از اعضای هیئت علمی (با معرفی ریاست دفتر توسعه و موافقت معاونت آموزشی) و ریاست دفتر توسعه آموزش میباشد . ریاست کمیته بر عهده معاونت آموزشی مرکز و دبیر کمیته رییس دفتر توسعه خواهد بود.
• جلسات به فراخور، بر اساس درخواست اعضا در صورت موافقت دبیر یا ریاست کمیته برگزار می گردد.
• هر جلسه با حضور فعال اعضاء تشکیل میشود.
• حضور اعضاء در جلسه با دریافت دعوتنامه از طرف دبیر کارگروه امکانپذیر میباشد.
• موارد مطرح شده در جلسه در فرم صورت جلسات ثبت میگردد.
• موارد ثبت شده در فرم صورتجلسه شامل اعضای تشکیل دهنده نام و نام خانوادگی، سمت و عنوان در جلسه، غائبین جلسه، بررسی اقدامات و تصمیمات انجام شده در جلسه قبل، دستور جلسه، مطالب مطروحه و تصمیمات متخذه، جلسه آینده «زمان- ساعت- مکان» و امضاء اعضاء تشکیل دهنده میباشد.
• صورتجلسه توسط کلیه اعضاء حاضر در جلسه امضاء میشود.
• دبیر کارگروه صورتجلسه را به اطلاع غایبین جلسه میرساند.
• فرم پیگیری مصوبات و اقدامات انجام گرفته در کار گروه توسط دبیر کار گروه ثبت میگردد.
• کلیه اعضاء موظف میباشند امور محوله در کار گروه را به نحو احسن و در وقت مقرر انجام داده و در جلسه گزارش دهند.
• بایگانی سوابق صورتجلسات توسط کارشناس دفتر توسعه آموزش انجام میگیرد.
2- ارتقاء و هماهنگی برنامههای آموزشی مرکز قلب تهران
• برنامه ریزی و اجرای فعالیتهای آموزشی در بیمارستان برای ردههای مختلف فراگیران در رشته قلب و عروق (شامل جلسات گزارش صبحگاهی ، ژورنال کلاب، برنامه کلاس های آموزشی ، کت کنفرانس و ...)
• برنامهریزی و اجرای فعالیتهای آموزشی در بیمارستان برای دستیاران تحصیلات تکمیلی در رشتههایی که به صورت روتیشن وارد مرکز قلب میگردند.
• تلاش در راستای ایجاد مراکز آموزش مهارت های بالینی تخصصی و فوق تخصصی
• تهیه محتوای آموزشی بصورت CD و کتاب های تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق
• طراحی و برنامه ریزی کنفرانس های آموزشی داخل و خارج بیمارستانی ، دانشگاهی و بین المللی
• برگزاری کارگاه در راستای رشد مهارت های فردی
• ارزیابی کمی و کیفی فعالیت آموزشی اعضای هیأت علمی در بیمارستان
• نظارت بر اجرای ضوابط و مصوبات آموزشی در بیمارستان
• تدوین و برنامهریزی توسعه آموزش در بیمارستان
• پایش امکانات آموزشی و برنامهریزی برای ارتقای آن
• پایش امکانات رفاهی فراگیران و برنامهریزی برای ارتقای آن
• پایش اجرای برنامههای آموزشی مصوب برای فراگیران در بیمارستان
• گزارش دهی از فعالیتهای انجام شده به مراجع بالاتر بیمارستان
• تهیه مستندات اعتبار بخشی آموزشی با همکاری واحد اعتباربخشی بیمارستان
• فراهم نمودن بستر جهت انجام پژوهش در حیطه آموزش
• تلاش برای استفاده از روش های نوین آموزشی