THC

111

فناوری اطلاعات (IT)


معرفی و شرح وظایف
                 

واحد فناوری اطلاعات مرکز قلب تهران در زمینه نگهداری و پشتیبانی سیستمهای سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، فعالیت می کند. یکی از اساسی ترین پایه ها در توسعه و به نتیجه رسیدن طرحهای فناوری اطلاعات، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه می باشد. در این راستا این واحد علاوه بر ایفای مأموریت فوق وظیفه‌ی سرویس دهی به بخش بزرگی از كلاس‌های آموزشی و وبسایت مرکز را نیز به عهده دارد. مهمترین ریوس وظایف این واحد به شرح زیر است:

 

1ریوس وظایف مربوط به  خدمات و پشتیبانی و نگهداری بشرح زیر می باشد :

  • رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
  • تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه
  • نگهداری و مدیریت شبکه
  • بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
  • پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کلیه کلاسهای مجهز به دیتا پروژکتور و اسمارت برد
  • نگهداری و حفظ ارتباطات شبکه با مدیریت فناوری اطلاعات
  • پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه و واحد ها
  • پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه
  • نظارت بر خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
  • انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
  • مشاوره در زمینه IT و راهنمایی در انتخاب نرم افزارهای موجود ،سخت افزار و بانکهای اطلاعاتی و سایر منابع مورد نیاز جهت رفع نیازمندیها
  • بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
  • نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارهای تحت شبکه
  • همکاری در بررسی نیازمندیها و ارزیابی خریدهای بالقوه جهت سازگاری با سیستمهای موجود
  • بررسی قراردادهای نگهداری موجود

2- ریوس وظایف مربوط به آموزش و اطلاع رسانی بشرح زیر می باشد :

  • برگزاری و پشتیبانی وب کنفرانسها
  • برگزاری آزمونهای پزشکی و پرستاری
  • همکاری در برگزاری کلیه کلاسهای عملی و تیوری- عملی و همایشها و سمینارها
  • بروز بودن واحد از اطلاعات و نرم افزارهای جدید و اطلاع رسانی به کلیه پرسنل
  • بررسی نیازمندیهای آموزشی و برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی

 

3ریوس وظایف مربوط به زیر ساخت و  شبکه بشرح زیر می باشد :

  • توسعه زیر ساختهای شبکه
  • ایجاد و مدیریت ایمیل دانشکده
  • بازدید از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
  • مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
  • برطرف نمودن اشكالات كاربران در استفاده از سرویسهای شبكه دانشگاه طبق فرآیندهای مدیریت فناوری
  • پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless و رفع عیب آن در کل فضای مرکز
  • تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
  • تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران
  • تحلیل در راستای زیر ساختها و شبکه
  • ارایه سامانه ها جهت تسهیل در امور خدمات رسانی
  • نگهداری و مدیریت سرویس‌های شبكه (اینترنت، پست الكترونیكی، وب دانشکده و ...)