فناوری اطلاعات (IT)
معرفی و شرح وظایف
واحد فناوری اطلاعات مرکز قلب تهران در زمینه نگهداری و پشتیبانی سیستمهای سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، فعالیت می کند. یکی از اساسی ترین پایه ها در توسعه و به نتیجه رسیدن طرحهای فناوری اطلاعات، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه می باشد. در این راستا این واحد علاوه بر ایفای مأموریت فوق وظیفهی سرویس دهی به بخش بزرگی از كلاسهای آموزشی و وبسایت مرکز را نیز به عهده دارد. مهمترین ریوس وظایف این واحد به شرح زیر است:
1- ریوس وظایف مربوط به خدمات و پشتیبانی و نگهداری بشرح زیر می باشد :
- رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
- تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه
- نگهداری و مدیریت شبکه
- بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
- پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کلیه کلاسهای مجهز به دیتا پروژکتور و اسمارت برد
- نگهداری و حفظ ارتباطات شبکه با مدیریت فناوری اطلاعات
- پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه و واحد ها
- پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه
- نظارت بر خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
- انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
- مشاوره در زمینه IT و راهنمایی در انتخاب نرم افزارهای موجود ،سخت افزار و بانکهای اطلاعاتی و سایر منابع مورد نیاز جهت رفع نیازمندیها
- بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
- نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارهای تحت شبکه
- همکاری در بررسی نیازمندیها و ارزیابی خریدهای بالقوه جهت سازگاری با سیستمهای موجود
- بررسی قراردادهای نگهداری موجود
2- ریوس وظایف مربوط به آموزش و اطلاع رسانی بشرح زیر می باشد :
- برگزاری و پشتیبانی وب کنفرانسها
- برگزاری آزمونهای پزشکی و پرستاری
- همکاری در برگزاری کلیه کلاسهای عملی و تیوری- عملی و همایشها و سمینارها
- بروز بودن واحد از اطلاعات و نرم افزارهای جدید و اطلاع رسانی به کلیه پرسنل
- بررسی نیازمندیهای آموزشی و برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی
3- ریوس وظایف مربوط به زیر ساخت و شبکه بشرح زیر می باشد :
- توسعه زیر ساختهای شبکه
- ایجاد و مدیریت ایمیل دانشکده
- بازدید از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
- مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
- برطرف نمودن اشكالات كاربران در استفاده از سرویسهای شبكه دانشگاه طبق فرآیندهای مدیریت فناوری
- پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless و رفع عیب آن در کل فضای مرکز
- تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
- تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران
- تحلیل در راستای زیر ساختها و شبکه
- ارایه سامانه ها جهت تسهیل در امور خدمات رسانی
- نگهداری و مدیریت سرویسهای شبكه (اینترنت، پست الكترونیكی، وب دانشکده و ...)